Managed Services (MSP)

Managed Services wordt op vele manieren uitgelegd. In Nederland zien bedrijven die personele behoefte hebben de oplossing in het kiezen van leveranciers die specifieke services leveren, zoals: contractmanagement, payrollen, uitzenden, werving, outsourcen, etc.
Allemaal services met allemaal verschillende specifieke leveranciers.
Het bundelen van die services leidt tot 1 Managed Service Provider (MSP) die de services managed.

In de markt van vandaag roepen partijen (uitzenders, brokers, detacheerders) dat zij  een MSP zijn. Partijen die uitsluitend belang hebben bij het maken van marge.
Dat rechtvaardigt de vraag: in hoeverre is een MSP-leverancier neutraal en is het managen echt ondersteunend aan de doelstellingen van de klant of eerder een actie om omzetvergroting te tonen en een opening om een bedrijf afhankelijk te maken en daardoor  in de lead te komen van eigen marges ?
Een echte neutrale MSP haalt verdiensten uit andere zaken en heeft een heel andere basis als verdienmodel. Die NIET gericht is op het realiseren van aantrekkelijke eigen marges.

Dit filmpje geeft u de overwegingen mee die relevant zijn bij het kiezen van een Managed Service Programma.

Categories Actueel, Diensten
Related Videos